Monday 30 October 2017

Megapipo ja kamelitakki / Mega Beanie and Camel Coat

Follow me on BLOGLOVIN and INSTAGRAM





beanie - DIY / coat - from mum +DIY / sweater - Cheap Monday / skirt - Second-hand / bag - Second-hand / boots - Second-hand

Pienoinen DIY-vimma iskenyt päälle eritoten virkkaus innostaa tällä hetkellä paljon. Tässä onkin viimeisin valmiiksi saatu tekele ihanan muhkea ja superlämmin pipo, joka on virkattu yhtenä suorakulmiona ja sitten ommeltu kasaan. Ohje siihen löytyy täältä. Takkikin on mulle uusi sain sen äidiltä, koska hän ei ollut jaksanut sitä korjata ja totesi itsekin, että on todellakin mun näköinen malliltaan ja väriltään. Korjasin hihansuut ja ompelin vuorin vastaamaan hieman pesussa kutistunutta päällikangasta ja tadaa siinä on taas käyttövalmis lämmittäjä. Olinkin katsellut tori.fissä ja käytettynä kirppareilta tämän väristä kamelitakkia ja nyt sain sen ilmaiseksi pientä vaivaa vastaan, mikä voitto!

Korjailetteko itse rikki menneitä vaatteitanne ja asusteitanne antaen niille lisäaikaa käytössä?

***

A tiny DIY graze has taken over me especially knitting and crocheting are the IT-things right now. The latest thing I have gotten ready is this mega huge and warm beanie which has been knitted in a one piece and a rectangle and then been sown into the shape of a beanie. The Finnish pattern for it can be seen here. The coat as well is a new one for me, I got it from mum as she didn't have energy to repair it and she also thought it suited me so well that I might as well have it as I had been looking for one in this color from tori.fi and second-hand shops. So I just had to repair the cuffs and sow the lining to fit the outer layer which had shrunk in wash, and done! What a win for me!

Do you guys repair old broken clothes to give them some more time in wear?


Follow me on BLOGLOVIN and INSTAGRAM

No comments:

Post a Comment